NASZA HISTORIA

Marka Spalvoti Kvapai została założona w 2004 roku, kiedy do Litwy z sąsiedniej Łotwy dotarła kultura glicerynowego mydła krojonego.

„To niesamowite, jakimi technikami, połączeniami kolorów i kompozycjami zapachowymi można
pokolorować przezroczystą masę glicerynową i jak zastyga ona w twardą, pachnącą i kolorową bryłę
mydła. Nic innego, jak kolorowe zapachy!” Właśnie tak o powstaniu nazwy marki opowiadał jej
założyciel, Łotysz Vladimirs Litvinenkovs, a dosłowne tłumaczenie „Spalvoti Kvapai” to „Kolorowe
Zapachy”! 😉

Gliceryna lub glicerol pozyskiwany jest z olejów roślinnych. Naturalnie występuje również w
produktach fermentowanych, takich jak piwo, wino czy chleb. Ten składnik został przypadkowo
odkryty w 1779 roku przez szwedzkiego chemika K. W. Scheele, który podgrzewał mieszaninę oliwy z
oliwek. To właśnie on zidentyfikował powstałe tłuszcze jako glicerynę. Od połowy XIX wieku ludzie
zaczęli używać gliceryny do produkcji mydła. Proces ten polega na podgrzewaniu niektórych olejów
roślinnych, a następnie pozwoleniu, by roztwór ostygł i stwardniał.

W 2010 roku założyciel przekazał rozwój marki, sieć sklepów w litewskich centrach handlowych
oraz sam koncept produkcji naturalnych produktów mnie, swojej ówczesnej pracownicy, a później
partnerce i właścicielce firmy – Ivonie Brusokiene.

Obok pachnących, kolorowych i zabawnych mydeł, które w sklepach kroiliśmy za pomocą specjalnie
zaprojektowanej gilotyny, znaczące miejsce zajmowały też kule do kąpieli.

Historia „kul do kąpieli” (bath bombs) sięga 1989 roku, kiedy wynalazła je Mo Constantine. Pomysł
zrodził się z potrzeby. Szukała sposobu na luksusową kąpiel bez drażniącego skórę efektu
tradycyjnych kąpieli bąbelkowych. Zainspirowana musującym działaniem tabletek Alka-Seltzer,
eksperymentowała z różnymi formułami, ostatecznie tworząc to, co obecnie znamy jako bombę lub
kulę do kąpieli.

NASZA FILOZOFIA

„Nie wystarczy po prostu wierzyć w swój produkt. Przede wszystkim trzeba go bardzo dobrze
rozumieć” – twierdził Austriak Dietrich Mateschitz, założyciel Red Bulla. Dlatego właśnie,
przejmując biznes, wyjechałam pogłębiać wiedzę do Huddersfield w Wielkiej Brytanii. Zdecydowałam
się zrozumieć istotę od podstaw – procesy produkcji i możliwości produktu. I to nie gdzie indziej,
tylko w kraju, gdzie produkcja kosmetyków stoi na najwyższym poziomie, ponieważ w Wielkiej
Brytanii osiedlili się najsłynniejsi producenci na świecie, tacy jak CHANEL, CLARINS (U.K.),
SCHWARZKOPF, ESTEE LAUDER, MAYBELLINE COSMETICS, SOAPWORKS i wielu, wielu innych.

Z biegiem lat nasz asortyment się rozszerzał, a techniczne wyzwania rosły razem z nim. W pewnym
momencie zabrakło nam miejsca, dlatego musieliśmy przeprowadzić się do większego zakładu. Na
ratunek przyszedł mój tata, Andrzej Staniszewski – Polak, inżynier z wykształcenia i majsterkowicz z
zamiłowania. To dzięki niemu zbudowaliśmy i wyposażyliśmy nowoczesny zakład oraz laboratorium,
w którym do dzisiaj tworzymy, testujemy i produkujemy nasze kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów.

Mój tata pochodzi z Polski, z Reszla. Uczył się w zasadniczej szkole budowy okrętów i statków w
Gdyni. Podczas nauki w technikum poznał moją mamę, która przyjechała z Wilna na urodziny cioci do
Gdańska. To właśnie tam się poznali, a tuż po ukończeniu nauki tata wyjechał na Litwę, gdzie się
ożenił. Jako dziecko wielokrotnie słyszałam te historie i zawsze marzyłam, żeby pojechać do
Gdańska.

Tak w 2012 roku zrodził się pomysł, aby zaprezentować nasze produkty na Jarmarku
Dominikańskim. I na zdziwienie – nas polubiono ;)!

Jesteśmy niezmiernie wdzięczni naszym stałym klientom na Jarmarku w Gdańsku, którzy przez
ostatnie 12 lat wracali do nas, zachwalając nasze wyroby. Z okazji 20-lecia naszej marki
postanowiliśmy wprowadzić zmiany i odpowiedzieć na prośby naszych klientów.
Tak więc… tadam! Odnowiliśmy etykiety, rozszerzyliśmy asortyment i uruchomiliśmy polski sklep
internetowy z wysyłką z Warszawy, aby w szybki i wygodny sposób dotrzeć do każdego zakątka
Polski, bez konieczności łamania języka na litewskiej wersji strony internetowej i płacenia fortuny
za przesyłkę. Zaufaniem obdarzyliśmy naszego przyjaciela z Polski Sebastiana – to wyłącznie za jego pośrednictwem w całej Polsce możecie Państwo zamawiać nasze kolorowe zapachy, rozkoszować swoje zmysły, tworzyć wyjątkowe chwile.

TROSKA O ŚRODOWISKO

Wszystkie nasze kosmetyki powstają z najwyższej jakości, starannie wyselekcjonowanych surowców
z całego świata. Troska o środowisko jest dla nas niezwykle ważna, dlatego w produkcji korzystamy
wyłącznie z energii słonecznej. Woda, którą pobieramy ze studni, jest dokładnie oczyszczana i
przygotowywana do produkcji kosmetyków, a po jej użyciu w procesie produkcyjnym jest ponownie
filtrowana i bezpiecznie zwracana naturze.

W naszym asortymencie mamy ponad 150 zapachów i ich kompozycji. Zgrupowaliśmy je, wybraliśmy
Wasze ulubione i dodaliśmy nowe. Jak opisać zapach klientowi sklepu internetowego, gdy nie ma
możliwości go powąchać? Stworzyliśmy koło zapachowe, które umożliwia wizualizację zapachu i
zrozumienie jego miejsca wśród innych rodzin aromatów. Szeroko stosowane w perfumerii koło
zapachowe pomoże Wam wybrać odpowiedni aromat z bogatej palety starannie dobranych
zapachów. Zawsze będziecie mogli harmonizować używane zapachy i idealnie dopasować nasze
produkty.

DLACZEGO MY?

Tworzymy wyjątkowe chwile, wypełnione wyrafinowanymi zapachami i skutecznymi produktami. Chwile, które przynoszą ciepło, przytulność oraz atmosferę domowego [spa]. Nasze produkty są przyjazne zarówno dla Was, jak i dla środowiska. Zapraszam, abyście zanurzyli się w tej wyjątkowej atmosferze razem z nami!

Z poważaniem,
Twórczyni marki [SPA]LVOTI KVAPAI Ivona Brusokienė,
25 wrzesień 2024 r.